hicrethaber,cumhurbaşkanı,başkan,filistin,libya,ıran,ırak,hac,siyaset,erbakan,saadet,akparti,chp,eğitim,sağlık,moda,magazın,yurt,gazete,
Yusuf Süresi - 2 kısım-
Münevver Bitigen

Münevver Bitigen

Yusuf Süresi - 2 kısım-

02 Temmuz 2020 - 15:18

"Nefislerimizi temize çıkarma aymazlığımız" 

Bu hafta Erdemli Ergenlerimiz ile Yusuf Suresine devam ettik. 

 Hz.Yusuf üzerinden Rabbimizin bize Ergen kavramını tanımlamısına şahit olduk. 
Ergen;
Eğriği, doğruyu ayırmaya yetecek muhakeme gücüne erilen, kavrayış yeteneğinin derinleştiği zaman dilimidir. 
 "Derken, ergenlik çağını aştığı zaman eğriyi doğruyu ayırmaya yetecek keskin bir muhakeme gücü ve derin bir kavrayış yeteneği bahşettik ona. İyilik yapanları, biz işte böyle ödüllendiririz." 
( YÛSUF 22. Ayet )

Dersinizde Yusuf’un kıssasından yola çıkarak ergenlikte asıl mevzunun "muhakeme gücü"  olduğunu zamane ergenler olarak bu tanımın neresinde olduğumuz ile yüzleşmekte Erdemli Ergenlerimize şifa oldu. 

Rabbimiz biz insanoğlunun ergenlik ile birlikte "mükellef olan insan" olğunluğuna eriştiğimizi  Hz.Yusuf'un karakteri üzerinden bize idrak ettiriyor. 
Ergen kavramının hiçte öyle "modern dünyanın" tanımladığı gibi "her türlü duygunun çoşkun yaşandığı bir zaman dilimi olarak tanımlanmıyor."
Bilakis muhakeme gücüne erilen, derin kavrayış sahibi olunabilecek bir zaman dilimi olarak önümüze sunuluyor. 

Bunu da "iyilik yapanları böyle yaparız" şeklinde bir duruma bağlanıyor. 

Bu bir bakıma yetişme sürecinde fıtrata bağlı kalınarak yetiştirilen Rabbimizin bir ikramı olan "fıtratın" ebeveynler ve toplum tarafından iyi işlenmesine ayrıca dikkat çekme durumudur. 

Yusuf suresinin 22 ayetinin tefsirini çalışır iken;
Fıtratı bozmayan, iyilik ve kötülüğe eşit derecede meyyal yaratılmış insanın iyilikler ile büyütüldüğünde ergenliğin Hz. Yusuf suresindeki ergenlik tanımına karşılık gelebileceğine işaret ediliyor. 

Ve "Erdemli Ergenlerimiz sanırım biz bundan fersah fersah uzak bir yerdeyiz. "sızlanmalarına şahit olmak dersin içinde bayağı eğlenceli  dakikaların oluşmasına sebep oldu. 
Çünkü bir çoğu ergenliği " kafasına göre takılmak ekmek elden su gölden" bir bunalım çağı olarak algıladıklarını kendilerine itiraf etmek durumu  ile yüzleştiler. 
 
Dersimizin devamında
konumuz Hz.Yusuf'un Züleyha ile imtihan süreci idi.

Kızlarımızla Hz. Yusuf'un  Züleyha olan imtihanını çalışır iken "namus" denilen kavramın kadın ve erkek olarak bir cins üzerinden değil de insan üzerinden anlatımına şahit olduk. 
Modern zamanın "namus" kavramını kadına yakıştırıp erkeği bundan muaf tutmasını ve bunu sanki İslam böyle görüyormuş gibi bize piar etmesini Erdemli Ergenlerimiz ile "neden" sorusu üzerinden inceledik. 

Aslında nedeni çok basit idi. 

"Namus" kavramı cinslerin üstünde bir kavram iken ve dahi asıl "namus" kavramından daha önemli olan

 "Kendi fıtratına sahip çıkma ve fıtratını heder etmeme hali" biz müslümanlar tarafından sahip çıkılan bir kavram olmaktan çıktığından ve yeni nesile aktarılan ve dahi piar edilen bir kavram olmadığından
 "Erkeğin elinin kiri" kavramının kadın cinsi tarafından dahi onure edildiği bir dünyamız oldu. 

Bu İslamdan fersah fersah uzakta olan dünyada çarkı Allah'ın istediği tarafa çevirmek çaba isteyen bir durumdur. 

Bu çabayı gösterecek olanlarda "bizleriz" şeklinde bir sonuca geldik.

Bu sonuca gelmek bir yana, 
Hz.Yusuf'un Züleyha ile olan imtihanında  en can yakıcı olan kısımda;
"Erkek çocuklarımızın Hz. Yusuf olma potansiyelini elinden almamalıyız." şeklindeki bir çıkarımdı.

Farkettik ki;
 Bizler erkek çocuklarımızın  Hz.Yusuf potansiyellerini çalmaktayız. 

Ve biz Erdemli Ergenler olarak
 "Erkek çocuklarının yetiştirilmesi sürecindeki" abla, anne ve eş olma hallerindeki rollerini daha bir dikkatli yaşamaya karar verdiler.

Yusuf suresinin ilerleyen ayetlerinde,

Hz. Yusuf kıssasından hareketle gerek Hz. Yusuf gerekse Züleyha'nın üzerinden insani zaaf ve  değer yargılarımıza dikkat çekiliyor. 

Ve Rabbimizin istediği "kul olma" hali bize idrak ettiriliyor. 
Erkek ve kadın ilişkisinde taraflardan birinin zaafı ile Allah'ın haram kıldığı eylemlerin nefislerimiz ve şeytan tarafından bize nasıl süslü gösterilebileceği öğretiliyor. 

Nefislerimizin temizlenmesinin önemi  
Züleyhanın kendini temize çıkarma halleri ile idrak ettirilmeye çalışılıyor. 
Züleyha yaptığının yanlış olduğunu bildiği halde aklını kullanarak nefsini temize çıkartıyor. 
Yanlışını bilerek nefsini temizlemesi gerekir iken nefsini temize çıkarıyor. 

Erdemli Ergenlerimizle;
"Kul olma bilincine sahip olma bir bakıma nefsimizi temize çıkartmak değil 

NEFSİMİZİ TEMİZLEME TERBİYE ETME SERÜVENİMİZDİR." 

 şeklinde bir Kurani bir bakış açısına sahip olmayı Yusuf suresinin karakterleri olan Yusuf ve Züleyha  üzerinden içselleştirmeye karar verdik. 

Yine Züleyhanın nefsini temize çıkarma çabasınından yola çıkarak kalemlerimizi ve söz edebilme yeteneğimizi;

" modern" laik ve seküler düzen için değil de
İslam'ın davet ve tebliği için kullanmanın ne kadar önemli olduğunun bir kere daha farkına vararak Erdemli Ergenlerimiz ile bu hafta ki dersimizi sonlandırdık. 
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum