Tüketici Dernekleri Konfederasyonu Başkanı Ağaoğlu yaptığı açıklamada, Tüketici Kanunu'nun tüketicilere geniş haklar tanıdığını, ancak vatandaşların bu hakların çoğunu bilmediğini söyledi. Ağaoğlu, "Vatandaşların yüzde 90'ından fazlası haklarını bilmiyor. Bu nedenle mağduriyet yaşıyorlar. Örneğin, bir tüketici aldığı bir ürünün ayıplı çıkması durumunda yetkili servislerin insafına bırakılıyor. Oysa kanun, tüketicinin değişim, iade, bedel iadesi gibi seçimlik haklarından birini kullanabileceğini söylüyor. Tüketiciler bu haklarını bilmedikleri için yetkili servislerin verdiği kararlara itiraz etmiyorlar" dedi.

Tüketici Dernekleri Konfederasyonu Başkanı Ağaoğlu, vatandaşların internet üzerinden alışverişlerde de mağduriyet yaşadığını söyledi. Ağaoğlu, "İnternet üzerinden alışverişlerde dolandırıcılar cirit atıyor. Vatandaşlar, internet üzerinden alışveriş yaparken dikkatli olmalı. Satıcının güvenilir olduğundan emin olmalılar. Ayrıca, alışveriş sözleşmesini mutlaka okumalı ve imzalamadan önce tüm maddeleri dikkatlice incelemeliler" dedi.
Ağaoğlu, vatandaşlara haklarını öğrenmeleri için gerekli adımları atmaları gerektiğini söyledi. Ağaoğlu, "Vatandaşlarımız, tüketici hakları ile ilgili bilgi edinmek için Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü'nün internet sitesini ziyaret edebilirler. Ayrıca, tüketici hakları ile ilgili eğitimlere katılabilirler" dedi.
Tüketici Hakları Derneği Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, çağrı bekletme sürelerinin tüketici hakları açısından bir bilinçsizlik olduğunu söyledi. Ağaoğlu, "Tüketiciler, çağrı bekletme süreleri nedeniyle mağduriyet yaşıyor. Satıcılar, çağrı bekletme sürelerini kısaltmak için gerekli önlemleri almalıdır" dedi.
Ağaoğlu, çağrı bekletme sürelerinin tüketicilerin haklarını ihlal ettiğini söyledi. Ağaoğlu, "Tüketiciler, satıcıdan bilgi almak veya bir sorunla ilgili şikayette bulunmak için çağrı merkezini arıyor. Ancak, uzun süre beklemek zorunda kalmaları, mağduriyet yaşamalarına neden oluyor" dedi.
Tüketici Hakları Derneği Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, 12 ay veya 24 ay abonelik süreli elektronik, çağrı hizmetleri ve diğer abonelikler için cayma hakkının olduğunu söyledi. Ağaoğlu, "Tüketiciler, bu aboneliklerden herhangi birini satın aldıktan sonra, 7 gün içinde cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanılması için herhangi bir gerekçeye gerek yoktur" dedi.
Ağaoğlu, cayma hakkının nasıl kullanılacağına dair şu bilgileri verdi:
- Tüketiciler, cayma hakkını kullanmak için, satıcıya bir bildirimde bulunmalıdır. Bildirim, yazılı veya sözlü olarak yapılabilir.
- Bildirimde, tüketicinin adı, soyadı, adresi ve satıcının adı, adresi, iletişim bilgileri ve abonelik hizmetinin türü ve numarası belirtilmelidir.
- Cayma hakkının kullanılmasından itibaren, satıcının tüketiciye karşı herhangi bir yükümlülüğü kalmaz.
Ağaoğlu, cayma hakkının kullanılmasının tüketicilerin mağduriyetini önlemek için önemli olduğunu söyledi. Ağaoğlu, "Tüketiciler, bu hakkı bilmeli ve gerektiğinde kullanmalı" dedi.
12 ay veya 24 ay abonelik süreli elektronik, çağrı hizmetleri ve diğer abonelikler için cayma hakkının kapsamı şunlardır:
- Cep telefonu, bilgisayar, televizyon, beyaz eşya gibi elektronik ürünler
- İnternet, telefon, televizyon, kablolu yayın gibi çağrı hizmetleri
- Su, elektrik, doğalgaz, ısınma gibi enerji hizmetleri
- Evde bakım, temizlik, güvenlik gibi hizmetler
Cayma hakkının kullanılması için dikkat edilmesi gereken hususlar şunlardır:
- Cayma hakkı, abonelik sözleşmesinin imzalandığı tarihten itibaren 7 gün içinde kullanılabilir.
- Cayma hakkının kullanılmasından itibaren, satıcının tüketiciye karşı herhangi bir yükümlülüğü kalmaz.
- Tüketici, cayma hakkının kullanılmasından önce hizmeti kullanmışsa, satıcıya karşı sorumludur.
Cayma hakkının kullanılması için örnek bildirim metni:
**Sayın Satıcı,
Adı Soyadı: Adres:
[Satın alınan ürün veya hizmetin türü ve numarası] ürünün/hizmetin alım tarihinden itibaren 7 gün içinde cayma hakkımı kullanmak istiyorum.
Saygılarımla,
[Tüketicinin adı ve soyadı]**
































