Huzurevi ve Rehabilitasyon Merkezi'nde kalanlar, 20 Eylül akşamında yedikleri yemeğin ardından mide bulantısı, kusma ve ishal şikayetleri gördü. 44 kişi, gece saatlerinde Bolu ve Gerede'deki hastanelere kaldırıldı.Rahatsızlanarak hastaneye kaldırılan böbrek yetmezliği rahatsızlığı bulunan 75 yaşındaki Ş.K. yaşamını yitirdi.Zehirlenme şüphesiyle hastaneye kaldırılanlardan 18'i, tedavilerinin ardından taburcu edildi. 25 kişinin hastanede tedavilerinin devam ettiği ve durumlarının iyi olduğu bildirildi.Sağlık Bakanlığı'ndan gelen 3 kişilik doktor ekibinin de hastanelerde tedavi gören kişilerle ilgili incelemelerde bulunduğu öğrenildi. Tarım İl Müdürlüğü ekipleri de huzurevinde kalan vatandaşların yediği yemekten numune aldı.Zehirlenme nedeni araştırılıyorHuzurevinde yaşanan zehirlenme olayının nedeni henüz belirlenemedi. Sağlık Bakanlığı ve Tarım İl Müdürlüğü ekipleri, olayla ilgili incelemelerini sürdürüyor.Gıda zehirlenmesi belirtileri nelerdir?Gıda zehirlenmesi, gıda yoluyla vücuda giren mikroorganizmalar, kimyasallar veya toksinlerin neden olduğu bir hastalıktır.Gıda zehirlenmesinin belirtileri genellikle yemek yendikten 6-12 saat sonra ortaya çıkar. Bu belirtiler şunlardır:Mide bulantısıKusmaİshalKarın ağrısıBaş ağrısıAteşHalsizlikGıda zehirlenmesinden nasıl korunulur?Gıda zehirlenmesinden korunmak için şu önlemleri almak gerekir:Gıdaları temiz ve hijyenik koşullarda saklayın.Çiğ ve pişmiş gıdaları ayrı kaplarda saklayın.Çiğ et ve kümes hayvanlarını iyice pişirin.Meyve ve sebzeleri iyice yıkayın.Süt ve süt ürünlerini pastörize edin.Suları kaynatın.
AİLE ve YAŞAM
Yayınlanma: 27 Eylül 2023 - 08:58
Huzurevinde 44 kişi yemekten zehirlendi: 1 ölü!
Bolu'nun Gerede ilçesindeki bir huzurevinde yedikleri yemekten zehirlenen 44 kişiden 1'i hayatını kaybetti.
AİLE ve YAŞAM
27 Eylül 2023 - 08:58
































