• İletişim
  • İhbar Hattı
  • Hakkımızda
  • Künye
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Ara
  • DÜNYA
  • GÜNDEM
  • SİYASET
  • EĞİTİM
  • SAĞLIK
  • OTOMOBİL
  • MEDYA
  • EKONOMİ
  • İSLAM
  • SPOR
  • MAGAZİN
  • TEKNOLOJİ
  • KÜLTÜR-SANAT
  • ACI GERCEKLER ANADOLU BİYOGRAFİ EMLAK AİLE ve YAŞAM BELEDİYELER RÖPORTAJ YEMEK
  • Ara
Venezuela'da Çifte Deprem Felaketi: 39 Saniye Arayla Gelen Sarsıntılar Can Aldı
Venezuela'da Çifte Deprem Felaketi: 39 Saniye Arayla Gelen Sarsıntılar Can Aldı
Kitaptan Çizgi Filme Uzanan Yolculuk: Muhukids Yayında
Kitaptan Çizgi Filme Uzanan Yolculuk: Muhukids Yayında
KAS-DER Dernek Başkanı Satı Külfetoğlu'ndan Önemli Açıklama:
KAS-DER Dernek Başkanı Satı Külfetoğlu'ndan Önemli Açıklama: "Kültürel Birliktelik Güçlendi"
Telefoncuya Silahlı Baskın: Çetin Muko Hayatını Kaybetti
Telefoncuya Silahlı Baskın: Çetin Muko Hayatını Kaybetti
MHP'li vekil Kamil Aydın'dan Nihat Doğan'a 'Meclis'ten Seslendi:
MHP'li vekil Kamil Aydın'dan Nihat Doğan'a 'Meclis'ten Seslendi: "Söz Kantardır, İnsanı Tartar"
Parti Değişikliği Sonrası Polemik: Koç ve Yavaş Karşı Karşıya
Parti Değişikliği Sonrası Polemik: Koç ve Yavaş Karşı Karşıya
Gündem Yaratan Ziyaret Sonrası Başkan Çebi'den Açık Mesaj,
Gündem Yaratan Ziyaret Sonrası Başkan Çebi'den Açık Mesaj,"Görüşmede Uygurlar Gündeme Gelmedi"
Küçükçekmece’de Gönülleri Buluşturan Hac Ziyareti
Küçükçekmece’de Gönülleri Buluşturan Hac Ziyareti
Erzurum Sevdalıları Aynı Sofrada Buluştu: Mehmet Özdek’in Öncülüğünde Erzurum’un Geleceği Masaya Yatırıldı
Erzurum Sevdalıları Aynı Sofrada Buluştu: Mehmet Özdek’in Öncülüğünde Erzurum’un Geleceği Masaya Yatırıldı
İYİ Parti Küçükçekmece Sahaya Güçlü Çıktı: Esnaf, Pazar ve STK Ziyaretleri Peş Peşe
İYİ Parti Küçükçekmece Sahaya Güçlü Çıktı: Esnaf, Pazar ve STK Ziyaretleri Peş Peşe
Şehit ve Gazi Aileleri Başakşehir'de Kardeşlik Sofrasında Buluştu
Şehit ve Gazi Aileleri Başakşehir'de Kardeşlik Sofrasında Buluştu
Küçükçekmece'de Çin Krizi! Uygurlar Belediye Önünde Ayakta
Küçükçekmece'de Çin Krizi! Uygurlar Belediye Önünde Ayakta
  1. Haberler
  2. SİYASET
  3. 'Başkanlık sistemi'ni geçmişte kimler istedi?Erbakan Başkanlık Sistemini istemiş miydi?
SİYASET
Yayınlanma: 18 Ocak 2017 - 16:29

'Başkanlık sistemi'ni geçmişte kimler istedi?Erbakan Başkanlık Sistemini istemiş miydi?

Türkiye'de Başkanlık sistemi tartışmaları devam ederken, geçmiş dönemlerde önemli liderlerin de Başkanlığı gündeme getirdiği belirtildi..

SİYASET
18 Ocak 2017 - 16:29
TAKİP ETTAKİP ET
Dinle
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
'Başkanlık sistemi'ni geçmişte kimler istedi?Erbakan Başkanlık Sistemini istemiş miydi?
 AK Parti'li Mustafa Şentop'un Milli Görüş geleneğinin Başkanlık sistemini istediği açıklamasına  anlattı:

"Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın, içinden geldiği Milli Görüş çizgisi ilk olarak Milli Nizam Partisini kurdu. Şentop, Milli Nizam Partisi'nin programında Başkanlık sisteminin yer aldığını anlatıyor. Sonra Refah Partisi ile devam ediyor.

 Amerikan tipi Başkanlık sistemi:

AK Parti, Başkanlık sistemi önerisinde Amerikan tipi Başkanlık sistemini esas alacak. Böylece Türk tipi Başkanlık sistemi tartışmalarına kapı açmak istemiyorlar. Ancak bazı farklar olacak. ABD'deki gibi kongre ve senato şeklinde ikili bir sistem düşünülmüyor. Tek meclis ve üniter sistem esas alınıyor.

Yasama ile yürütme ilişkilerinde oluşacak krizleri aşabilecek bir sistem düşünülüyor.

Sistemin hızlı ve etkin işlemesi için, güçlü yasama ve güçlü yürütme üzerinde duruluyor.

Başkanlık sistemi konusunda da dikkatli bir dil kullanılmaya özen gösteriliyor. “Başkanlık sistemi yeni Anayasanın olmazsa olmazı değil, esas olmazsa olmaz yeni Anayasadır. Biz başkanlık sistemi için yeni Anayasa yapmıyoruz” deniliyor.

Başkanlık sisteminde hareket noktasını ise “Mevcut sistem sürdürülemez bir sistem” oluşturuyor. Anayasa Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Mustafa Şentop önemli bir değerlendirme yapıyor. Şentop, “Mevcut sistem parlamenter sistem değil. Melez bir sistem” dedikten sonra anlatmaya başlıyor.

1- Cumhurbaşkanı halk tarafından doğrudan seçiliyor.

2- Cumhurbaşkanı'nın yetkileri çok fazla. Bu sistemin değişmesi konusunda partiler arasında bir mutabakat var. Ancak onun yerine ne konulacağı konusunda bir ihtilaf var.

CHP, Cumhurbaşkanı'nın yetkilerinin sembolik olduğu 1961 Anayasasına dönülmesini istiyor.

Oysa 1982 Anayasası ile güçlü Cumhurbaşkanı sistemine geçildi. 2007 Anayasa değişikliği ile halkın seçtiği Cumhurbaşkanı sistemine gidildi.

Bu seyir 1961'e dönmeyi değil yarı başkanlık ve Başkanlık sistemine geçişi öngörüyor. Çünkü halkın seçtiği Cumhurbaşkanı'ndan geri dönülemez”.

Mustafa Şentop 'un değerlendirmesindeki ilginç noktalardan birini de Başkanlık sistemindeki “soyağacı” oluşturuyor. Başkanlık sisteminin 1969 yılından bu yana tartışılmaya başlandığını anlatan Şentop, biri siyasi, diğeri fikri olmak üzere iki kulvar ortaya koyuyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın, içinden geldiği Milli Görüş çizgisi ilk olarak Milli Nizam Partisini kurdu. Mustafa Şentop, Milli Nizam Partisi'nin programında Başkanlık sisteminin yer aldığını anlatıyor. Sonra Refah Partisi ile devam ediyor.

Bu siyasi kulvardı. Bir de fikri çizgi var. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın fikir dünyasının şekillenmesinde önemli katkısı olan iki isimden söz ediyor Mustafa Şentop. Biri üsdat Necip Fazıl diğeri şair Karakoç.

MNP'nin programında yer alan Başkanlık sistemiyle ilgili 16. maddeyi Necip Fazıl kaleme almış, ”İcraî organın daha kudretli olması ve sür'atli çalışabilmesi için Reisicumhurun tek dereceli olarak (halk tarafından) seçilmesi ve icra î organ düzenini, Başkanlık (Présidentielle) sistemine göre tanzimi” deniliyor.

Sezai Karakoç'un Yüce Diriliş Partisi'nin programının 24. maddesinde ise, “Devlet başkanının halk tarafından seçilmesi ve yürütmenin ona bağlı olması esası getirilerek, başkanlık sistemine gidilmesine çalışılacaktır” deniliyor.

AK Parti, 50-60 maddeden oluşan kısa ve sade bir Anayasa hazırlamayı planlıyor.

1- Devletin şeklini düzenleyen temel esaslar.

2- Temel haklar

3- Tek meclis esas alan yasama

4- Başkanlık sistemi esasına dayanan yürütme

5- Yargı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Başkanlık sistemini ortaya attığı günden beri tartışmalar güncelliğini koruyor.

Tartışmalar Erdoğan üzerinden yapılması kimi kesimlerce tepki toplarken, Türkiye tarihinde Turgut Özal, Necmettin Erbakan ve Süleyman Demirel gibi isimlerin de Başkanlık sistemini gündeme getirdiği belirtildi.

Yeni Şafak Gazetesi'nin haberine göre; Türkiye'de Başkanlık sistemi tartışmaları yanlış bir düzlemde yapılıyor. Maksatlı, organize ve bilinçli bir biçimde Başkanlık sistemi tartışmalarının tarihi görmezden geliniyor. Başkanlık sistemi sanki ilk defa bu dönemde gündeme geliyormuş gibi ele alınıyor. Bir algı mühendisliği yapılarak sanki Recep Tayyip Erdoğan kendi şahsına istiyormuş gibi bir hava oluşturuluyor.

Aslında Türkiye Başkanlık sistemini 45 yıldır tartışıyor. Neredeyse tüm muhafazakar partilerin liderleri 'Türkiye'nin Kurtuluşunun Başkanlık Sistemi' olduğunu dile getirmişler. Tarihsel bir perspektiften bakıldığında bu tartışmaların epey eski olduğu anlaşılıyor. Yaklaşık elli yıldır sosyal demokrat partiler hariç tüm partiler bu konuyu konuşuyor ve bir talepte bulunuyorsa bu meseleyi farklı biçimde ele almak lazım.

NECMETTİN ERBAKAN NE SÖYLEDİ?

Başkanlık sistemi konusunda fikirleri en net isimlerden biri Başbakan Necmettin Erbakan'dır. Başkanlık sistemi ilk defa Erbakan Hoca'nın Milli Nizam Partisi'nin programında yer almıştır. MNP programında 'yönetimin etkin ve hızlı' çalışabilmesi için Başkanlık sistemi önerilmektedir. Aynı biçimde bu talep Milli Selamet Partisi'nin programında ve seçim beyannamesinde yer almıştır.

MİLLİ NİZAM PARTİSİ PROGRAMI, 1969

'Daha hızlı kalkınmaya mecbur olan Türkiye'mizde devlet hizmetlerinin verimli, süratli ve kudretli yürütülebilmesi ve ve Anayasamızın bünyemize intibakı bakımından daha mütekamil bir yapıya kavuşturuşması ve tatbikattaki aksaklıkların giderilmesi için Başkanlık sisteminin getirilmesini zaruri görüyoruz.

İcra organının daha kudretli olması ve süratli çalışabilmesi için Reisicumhurun tek dereceli olarak halk tarafından seçilmesi ve icrai organın düzenini BAŞKANLIK (Presindentielle) sistemine göre tanziminin yapılması gerekmektedir.'

MİLLİ SELAMET PARTİSİ PROGRAMI, 1973

'Seçme ve seçilme hak ve hürriyetlerinin üzerine konulan anti demokratik tahditler kaldırılmalı milletvekili sayısı azaltılmalı, tek meclis sistemine dönülmeli, Devlet ve hükümet başkanlıkları birleştirilmeli ve BAŞKANI millet seçmeli. Referandum Millet vetosu ve halk teşebbüsü müesseleri kabul edilmelidir.'

MİLLİ SELAMET PARTİSİ 1973 SEÇİM BEYANNAMESİ...

'Devletin Şekli: Milletimizin gaye edindiği büyük maddi ve manevi kalkınma hareketlerinde gereken süratin sağlanması için, devlet mekanizmasının ve teşrii organların milli azim, irade ve sürati tecelli ettirecek vasıfta olması şarttır. Devlet ve hükümet yönetiminin ağır işlemesi ve millet arzu ve iradesinden uzaklaşarak milletin kalkınma şevk ve azmini kıracak durumlara düşmesi bugüne kadar geçen kalkınma çabalarını randımansız bırakan sebeplerdendir.

'Devlet Başkanlığı olan Cumhurbaşkanlığı ile Hükümet Başkanlığı olan Başbakanlık birleştirilecek icraya kuvvet, sürat ve müesseriyet sağlanacaktır. Başkanı tek dereceli olarak millet seçecektir. Böylece millet devlet kaynaşması ve bütünleşmesi kendiliğinden doğacak ve Cumhurbaşkanı seçimi mevzuunda rejimimizi yıpratan iç ve dış spekülasyonlara imkan kalmayacaktır.'

ALPARSLAN TÜRKEŞ NE SÖYLEDİ?

MHP Lideri Devlet Bahçeli, Başkanlık Sistemi'ne karşı olduğunu söylüyor. Aslında kendisinin de ezbere bildiği 9 Işık isimli kitapta konu başka şekilde ele alınıyor. Türkeş'in daha sonra bu görüşlerini değiştirdiği öne sürülse de bu konuda herhangi bir belge bulunmuyor. Türkeş, 1990'lı yıllarda Özal'ın başlattığı Başkanlık sistemi tartışmalarını sessizce takip etmiş ve bu konuda aleyhte konuşmamıştır. Alparslan Türkeş'in devlet, siyaset ve topluma dair teorilerini açıkladığı kitabında başkanlık sistemine ilişkin görüşleri şöyle:

'Milliyetçi Hareket tek başkan, tek meclis sistemini savunur. Çağımız kuvvetli, adil ve hızlı icra çağıdır. Türk milleti, dünya imparatorlukları kurduğu devirlerde, kuvvetli, adil ve hızlı icra sistemini uygulamıştır. Kuvvetli ve hızlı icra, icra gücünün tek elde toplanmasıyla mümkündür. Bunun için tarih ve töremize uygun olarak, başkanlık sistemini savunuyoruz.'

'İcrayı, cumhurbaşkanlığı ve başbakanlık olarak ikiye bölemeyiz. Her konuda bütünleşmeci olduğumuza göre, icranın başında da bütünleşmeci olmalıyız. Türk tarih felsefesi ve tarihinde icra organı hiçbir zaman bulunmamış yani tek bir başkan tarafından yürütülmüştür. Milliyetçi Türkiye'de de demokratik milli cumhuriyet ilkesi içinde başkan, Türk milletinin yürütme organının tek başı olacaktır. Tek başkan sistemine uygun olarak, yasama organı yönünden de tek meclis sistemini savunuyoruz'

SÜLEYMAN DEMİREL NE SÖYLEDİ?

Süleyman Demirel Türkiye siyasetinin '6 defa gidip, 7 defa gelen' liderlerinden biri. Başka bir ifadeyle siyasetin her aşamasında bulunan bir siyasetçi. Zengin bir tecrübe ve tarihsel arka plana sahipti. Devletin kılcal damarlarında yarım yüz yıl tarihe şahitlik eden ve bunu cumhurbaşkanlığıyla taçlandıran bir ismin siyasi hayatının neredeyse her aşamasında Başkanlık sistemini savunması önemlidir.

Demirel'in hükümetlerin kurulamadığı, meclis başkanının, cumhurbaşkanının seçilemediği, dokuz yılda on bir hükümetin kurulduğu yetmişli yılların kaotik politik ortamında da, yeniden başbakan olduğu doksanlı yıllarda da, cumhurbaşkanı olduğu dönemde de güçlü bir yürütme istemiştir. Demirel, cumhurbaşkanı olduğu dönemde de başkanlık sistemini savunmuş ve hiçbir zaman felsefi olarak karşı çıkmamıştır. Daha da ileri giderek söylemek lazımsa Adalet Partisi 1980 yılında cumhurbaşkanının seçilememesi üzerine TBMM'ye 'Cumhurbaşkanının halk tarafından seçilmesini' içeren tek maddelik bir Anayasa değişiklik teklifi vermişti.

2002 seçimleri henüz yapılmadan Çanakkale'nin, Çan İlçesi'nde, Çanakkale Seramik Fabrikaları'nın 45. kuruluş yıldönümü kutlama törenlerine katılan 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel, yaptığı konuşmada, kimsenin karamsarlığa kapılmaması gerektiğini belirtirken şunları söylüyordu:

'Bugün seçim olacaksa ne olacak?' diyenlere soruyorum. Olmayacaksa ne olacak? Seçim olursa, bugün şikayet edilen şeyler ortadan kalkacak, kalkmazsa ne olacak? O zaman şikayetler ortadan kalkana kadar seçim olacak. Seçim haricinde yönetilmemek için, mutlaka demokrasiye ihtiyacımız vardır. Demokrasi ve seçim haricinde birisini göreve getirirsek, onun da eli sopalı olur. Bu nedenle, TBMM içinden bir hükümet çıkarmak gerekli, seçim bu yüzden büyük bir fırsat. Çıkmadı mı, parçalı parlamento çıktı... O zaman BAŞKANLIK sitemine gideceksiniz.'

CUMHURBAŞKANI TURGUT ÖZAL NE SÖYLEDİ?

Özal, Başkanlık sistemini varoluşsal bir biçimde savunan isimdir. Türkiye'nin tek parti dönemlerinde istikrar yakaladığını parlamenter sistemin krizler ürettiğini savunan Özal, 21. Yüzyıl'da Türkiye'nin var olabilmesi için başkanlık sisteminin kurulması gerektiğini dile getirmiştir.

'Eğer toplum homojen değilse parlamento çok çeşitli imkânlardan meydana geliyor. O arada mezhep farklılıkları, etnik farklılıklar, bölge farklılıkları aksediyor, her şey aksediyor. Ama birleştirici unsurlar azalmaya başlıyor. Buna mukabil Başkanlık sisteminde siz bir adam seçiyorsunuz. O vakit mecbursunuz en iyisini seçmeye. Öbür türlü, “bu benim adamım olsun da, işten fazladan olsun fark etmez. Benim bölgemin adamı olsun veya benim etnik grubumdan olsun da hiç fark etmez” diyorsunuz. Ama iş bir adamı seçmeye çalışıyorsunuz başka çaresi de yok. Orada artık etnik fark veya mezhep farkı ya da başka farklılıklar ikinci derecede.

Bu sistemin değişmesinde fayda da olabilir diye düşünüyorum. Ama bu konular bence toplumda münakaşa edilmelidir. Bizim söylediğimiz esas değildir. Başka birisi de çıkar başka tezler ileri sürer. Bence bir münakaşa sürecinin başlaması lazım.'

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'a gelmeden çok önce Necmettin Erbakan, Alparslan Türkeş, Süleyman Demirel, Turgut Özal gibi karizmatik liderlerin parlamenter sistem hakkındaki eleştirilerini dikkate almak lazım. Siyasi hayatları çetin bir mücadeleyle sahne olan; Bakan, Başbakan, Cumhurbaşkanı, muhalefet lideri olarak siyaset masasının önün de, arkasında, yanında, merkezinde olan bu isimlerin neredeyse tek hemfikir oldukları konunun Başkanlık olması daha da manidardır.

Geçmişte Özal ve Demirel'in başkanlık talebine karşı çıkanlar şimdi Erdoğan'a muhalefet ediyorlar. Türkiye, Başkanlık sistemini değil zihinlerdeki hayaletleri konuşuyor. Bu konu Erdoğan'la veya AK Parti ile gündeme gelmiş bir mesele değil. Türkiye bu sorunu yaklaşık yarım yüzyıldır konuşuyor. Türkiye bu konuyu kişilerden bağımsız, millet, tarih ve gelecek eksenli düşünmek durumunda. Dün Erbakan, Türkeş, Özal, Demirel Başkanlık sistemini savunuyordu. Bugün onlar yok ama sistem sorunumuz devam ediyor. Yarın da Tayyip Erdoğan olmayacak. Mesele kişiler değil, sistemdir.

Unutmamak lazım cumhuriyetimizin 92. yılında 65. hükümet kuruldu. Neredeyse 16 aya bir hükümet düşüyor. Demokrasiye geçeli 65 yıl oldu. Bu süre içerisinde 5 askeri darbe oldu. Ülke 19 defa IMF'den borç istemek zorunda kaldı. Velev ki Erbakan kötü yönetiyordu, Türkeş yönetmeyi bilmiyordu, Demirel pragmatisti, Özal popülistti, Erdoğan konjonktürel davranıyor. Bütün bu liderlerin hepsi kötü olabilir mi?

Bu kadar tecrübe ve mücadeleden sonra hayatları siyaset ve devlet olmuş bu liderler bir konuda hemfikirlerse durup yeniden düşünmemiz lazım. Serinkanlı bir akılla bakıldığında demek ki sorun kişiler de değil, sistemdedir. Son tahlilde nereden bakarsak bakalım, yönetemeyen bu kötü sistem değişmelidir.

Cumhuriyetin 92 yılında

*65 hükümet kuruldu.

*5 askeri darbe oldu.

*19 defa IMF'yle standby anlaşması imzalandı

*Ülke 30 cente muhtaç hale geldi.

  • YORUMLAR
  • FACEBOOK
adlı kullanıcıya cevap x
ANASAYFAYA DÖNMEK İÇİN TIKLAYINIZ
Çok Okunan Haberler
Görev Başında Şiddet: Selami Beyaztaş’a Cami İçinde Saldırı
Görev Başında Şiddet: Selami Beyaztaş’a Cami İçinde Saldırı...
Sefaköydeki Doğu Türkistanlılar 'dan Kemal Çebi'ye Çağrı: Çin Konsolosu Görüşmesinin İçeriği Açıklansın
Sefaköydeki Doğu Türkistanlılar 'dan Kemal Çebi'ye Çağrı: Çin...
MHP Küçükçekmece İlçe Başkanı Ekrem Sarısoy: “Bizim Sevdamız Küçükçekmece, Ülkücülük ve Vatandır”
MHP Küçükçekmece İlçe Başkanı Ekrem Sarısoy: “Bizim Sevdamız...
MHP İSTANBUL İL BAŞKANI VOLKAN YILMAZ'A KÜÇÜKÇEKMECE'DE COŞKULU KARŞILAMA
MHP İSTANBUL İL BAŞKANI VOLKAN YILMAZ'A KÜÇÜKÇEKMECE'DE COŞKULU...
Bahçelievler Siyavuşpaşa'da Camide Görevli İmama Saldırı: Mahalle Muhtarından Sert Tepki
Bahçelievler Siyavuşpaşa'da Camide Görevli İmama Saldırı: Mahalle...
İmamoğlu ve Özel Hakkında Şok İddia: “Yeni Parti Kuruluyor, İsmi Bile Belli”
İmamoğlu ve Özel Hakkında Şok İddia: “Yeni Parti Kuruluyor, İsmi...
Emeklilere Dev Zam İddiası! En Düşük Emekli Maaşı İçin 36 Bin TL İddiası
Emeklilere Dev Zam İddiası! En Düşük Emekli Maaşı İçin 36 Bin...
Küçükçekmece'de Kültür Şöleni: Kastamonu Günleri Kapılarını Açtı
Küçükçekmece'de Kültür Şöleni: Kastamonu Günleri Kapılarını...
MHP İstanbul İl Başkanı Volkan Yılmaz:
MHP İstanbul İl Başkanı Volkan Yılmaz: "İstanbul'la Buluşacağız,...
Yeşil Vadi Arsa Ofisi ve İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Rafet Orhan’dan Bayram Tebriği
Yeşil Vadi Arsa Ofisi ve İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Rafet Orhan’dan...
Fatih Sultan Mehmed'in Kararlılığı Tarihin Akışını Değiştirdi.29 Mayıs 1453: Çağ Açıp Çağ Kapatan Fetih Destanı
Fatih Sultan Mehmed'in Kararlılığı Tarihin Akışını Değiştirdi.29...
Gün İçerisinde Değişen Ruh Halinize Yön Verebilirsiniz
Gün İçerisinde Değişen Ruh Halinize Yön Verebilirsiniz
İlginizi Çekebilir
Saadet Partisi Küçükçekmece ilçe Başkanı Feyzullah Çürük: “Önce Ahlak ve Maneviyat”
Saadet Partisi Küçükçekmece ilçe Başkanı Feyzullah Çürük: “Önce...
Parti Değişikliği Sonrası Polemik: Koç ve Yavaş Karşı Karşıya
Parti Değişikliği Sonrası Polemik: Koç ve Yavaş Karşı Karşıya
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan CHP'ye Sert Sözler
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan CHP'ye Sert Sözler "Dün Alkışladıklarını...
İYİ Parti’den CHP’ye, CHP’den AK Parti’ye: Nimet Özdemir’in Siyasi Yolculuğu
İYİ Parti’den CHP’ye, CHP’den AK Parti’ye: Nimet Özdemir’in...
İYİ Parti Küçükçekmece Sahaya Güçlü Çıktı: Esnaf, Pazar ve STK Ziyaretleri Peş Peşe
İYİ Parti Küçükçekmece Sahaya Güçlü Çıktı: Esnaf, Pazar ve...
Yeniden Refah Partisi Küçükçekmece'de Geniş Katılımlı Ziyaret Programlar Gerçeklleştirdi.
Yeniden Refah Partisi Küçükçekmece'de Geniş Katılımlı Ziyaret...
CHP’den Ayrılan Cemil Tugay: Yeni Partiye Katılabilirim
CHP’den Ayrılan Cemil Tugay: Yeni Partiye Katılabilirim
CHP'DE DEPREM: 8 İL BAŞKANI GÖREVDEN ALINDI, DİSİPLİN SÜREÇLERİ BAŞLATILDI
CHP'DE DEPREM: 8 İL BAŞKANI GÖREVDEN ALINDI, DİSİPLİN SÜREÇLERİ...
MHP Küçükçekmece İlçe Başkanı Ekrem Sarısoy: “Bizim Sevdamız Küçükçekmece, Ülkücülük ve Vatandır”
MHP Küçükçekmece İlçe Başkanı Ekrem Sarısoy: “Bizim Sevdamız...
Ne oldu şimdi. CHP ne yapmış oldu..
Ne oldu şimdi. CHP ne yapmış oldu..

Ana Sayfa
DÜNYA
GÜNDEM
SİYASET
EĞİTİM
SAĞLIK
OTOMOBİL
MEDYA
EKONOMİ
İSLAM
SPOR
MAGAZİN
TEKNOLOJİ
KÜLTÜR-SANAT
ACI GERCEKLER
ANADOLU
BİYOGRAFİ
EMLAK
AİLE ve YAŞAM
BELEDİYELER
RÖPORTAJ
YEMEK
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Biyografiler
Vefatlar
Yerel Haberler
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Karikatürler
Anketler
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
  • Rss
  • İletişim
  • İhbar Hattı
  • Hakkımızda
  • Künye
  • Gizlilik İlkeleri
  • Çerez Politikası

hicrethaber com Sitemizde bulunan yazı , Video, Fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.

Yazılım: Tumeva Bilişim

">