"Pakistan'da koalisyonun bozulmasıyla başlayan süreçte İmran Han Hükümeti güven oylamasında düşürüldü.nİmran Han'ın Meclis'i lağvederek, erken seçime gitme hamlesi de Anayasa Mahkemesi'nden döndü.nPakistan Meclisi, başbakanı belirlemek üzere toplandı.nŞAHBAZ ŞERİF TEK ADAY OLARAK SEÇİME GİRDİ nİmran Han’ın Pakistan Adalet Hareketi Partisi'nden eski Dışişleri Bakanı Şah Mahmud Kureyşi, seçimi boykot ettiklerini duyurdu, toplu olarak istifa ettiklerini açıkladı.nBöylece muhalefet blokunun adayı Şahbaz Şerif tek aday olarak seçime girdi.nPakistan Müslüman Ligi-Navaz partisi lideri Şahbaz Şerif 174 oy alarak başbakan seçildi. nÜlkenin 23'üncü başbakanı olan Şahbaz Şerif aynı zamanda eski başbakan Navaz Şerif'in kardeşi.nŞahbaz Şerif Pencap Eyaleti Başbakanı olduğu dönemde FETÖ okullarını kapattırıp Maarif Vakfı'na devrettirmişti.nTÜRKİYE MESAJI nTRT Haber'e göre yeni başbakan, seçildikten sonra mecliste yaptığı ilk konuşmada Türkiye ile ilgili mesaj da verdi.nTürkiye ile Pakistan'ın ayrılmaz bağlara sahip olduğunu ifade etti. Ankara'nın daima İslamabad'ın yanında durduğunu söyledi.nKeşmir meselesinde diğer ülkelerin sessiz kaldığını söyleyen Şahbaz Şerif, Türkiye her zaman Keşmirlilerin arkasındaydı" dedi.n Pakistan'da çalkantılı 'Şerif' dönemi: 'İthal hükümet' tartışmaları alevleniyor "
DÜNYA
Yayınlanma: 12 Nisan 2022 - 23:57
Pakistan'ın yeni başbakanı Şerif'ten Türkiye mesajı
Pakistan'ın yeni başbakanı Şahbaz Şerif oldu. Şerif göreve gelir gelmez Türkiye ile Pakistan'ın ayrılmaz bağlara sahip olduğunu söyledi.
DÜNYA
12 Nisan 2022 - 23:57






























