Lübnan'da Aşure Günü dolayısıyla düzenlenen programda konuşan Hizbullah Genel Sekreteri Naim Kasım, İran ile ABD arasında imzalanan Mutabakat Zaptı'na ilişkin dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Kasım, söz konusu anlaşmanın "ABD ve İsrail'in yenilgisinin resmi ilanı" olduğunu öne sürerken, İsrail'in Lübnan'daki varlığı ve Hizbullah'ın gelecekteki tutumuna ilişkin de önemli mesajlar verdi.
Kasım, konuşmasının büyük bölümünde İsrail'in Lübnan'daki askeri varlığını hedef aldı. İsrail'in Lübnan'dan hiçbir koşul öne sürmeden çekilmesi gerektiğini savunan Hizbullah lideri, İsrail'in ülkedeki varlığının Hizbullah nedeniyle olmadığını belirterek, "İsrail, Lübnan'ı ilhak etmek ve işgal altında tutmak istediği için burada bulunuyor." ifadelerini kullandı.
Mutabakat Zaptı Mesajı
İran ile ABD arasında imzalanan Mutabakat Zaptı'na değinen Kasım, İran'ın baskılara rağmen direnmeyi başardığını savundu. Anlaşmanın, bölgesel dengeler açısından önemli bir gelişme olduğunu ifade eden Kasım, "Bu belge, ABD ve İsrail'in yenilgisinin resmi ilanıdır." değerlendirmesinde bulundu.
"Lübnan Hükümetinin Yanında Yer Alacağız"
Lübnan yönetimine de çağrıda bulunan Kasım, hükümetin ülkenin egemenliğini ve ulusal çıkarlarını koruyacak adımlar atması halinde Hizbullah'ın devlet kurumlarının yanında yer alacağını söyledi. Lübnan halkının önemli bir kesiminin desteğini görmezden gelmenin mümkün olmadığını belirten Kasım, hükümete birlik çağrısı yaparak, "Düşmana karşı safları birleştirin. ABD ve İsrail'in dayatmalarını ve çıkarlarını uygulamayı bırakın." dedi.
"İtidal Zayıflık Değil, Stratejidir"
Hizbullah'ın son dönemde sergilediği tutumun yanlış yorumlanmaması gerektiğini ifade eden Kasım, örgütün itidalli davranmasının zayıflık anlamına gelmediğini söyledi. Bunun bilinçli bir stratejinin parçası olduğunu dile getiren Kasım, "Zafere giden yol dayanıklı olmaktan geçer. Sabır geleceği inşa eder, dengeleri değiştirir ve zalimin tahakkümünü yıkar." ifadelerini kullandı.
Silahsızlanma Tartışmalarına Yanıt
Litani Nehri'nin kuzeyindeki silahsızlanma tartışmalarına da değinen Hizbullah lideri, bu konunun ancak İsrail'in Lübnan topraklarından tamamen ve koşulsuz çekilmesinden sonra ülke içinde değerlendirilebileceğini söyledi. Kasım, "Silah meselesi, İsrail'in tamamen ve şartsız şekilde çekilmesinin ardından Lübnan'ın iç meselesi olarak ele alınacaktır. Bizi ortadan kaldırmayı amaçlayan saldırıları durdurduk. Direniş, İsrail işgalinin bir sonucudur." diye konuştu.
Kasım'ın açıklamaları, bölgede güvenlik ve siyasi dengelerin yeniden tartışıldığı bir dönemde, Hizbullah'ın İsrail'e yönelik söylemini sürdürdüğünü ve Lübnan siyasetindeki rolünü koruma yönündeki mesajlarını yinelediğini ortaya koydu.































