İsrail'in Kanal 12 televizyonunda yer alan haberde, Tel Aviv yönetiminin elindeki 80 bin doz COVID-19 aşısının son kullanma tarihinin bu gece dolacağı belirtildi. Son kullanma tarihi dolacağı için imha edilecek aşıların, BioNTech-Pfizer firmalarınca ortaklaşa üretilen türden olduğu ifade edildi. İsrail, bu ay başında varılan takas anlaşma kapsamında stoklarındaki son kullanma tarihi yaklaşan 700 bin doz BioNTech-Pfizer aşısını Güney Kore'ye vermişti. Anlaşma kapsamında, Güney Kore, BioNTech-Pfizer'dan eylül ve ekimde alacağı 700 bin doz aşıyı İsrail'e verecek. Son kullanım tarihi yaklaşan aşıları Filistin ile takas etmek istemişti İsrail, 18 Haziran'da son kullanım tarihi yaklaşan COVID-19 aşılarını Filistin ile takas etme konusunda anlaşmıştı. Anlaşma kapsamında İsrail, elindeki 1 milyondan fazla BioNTech-Pfizer aşısını Filistin'e teslim edecekti. Karşılığında ise Filistin’in BioNTech-Pfizer’dan eylül ve ekimde alacağı aşılar İsrail’e gönderilecekti. Filistin yönetimi, 18 Haziran'da İsrail'in vereceği aşıların son kullanım tarihinin kısa sürede dolacağı gerekçesiyle anlaşmayı iptal etmişti.
DÜNYA
Yayınlanma: 02 Ağustos 2021 - 17:49
İsrail, son kullanma tarihi dolacak 80 bin COVID-19 aşısını imha edecek
Son Dakika Dünya Haberleri - İsrail yönetiminin son kullanma tarihi dolacak 80 bin doz yeni tip koronavirüs (COVID-19) aşısını imha edeceği bildirildi.
DÜNYA
02 Ağustos 2021 - 17:49
































