Programdan notlar şu şekilde:
- Büyüme yüzünden tabiatla çatışma içine girdik.
- Modernliğin “güvenlik, özgürlük ve refah” söylemi tutmadı.
- Müslümanlar tarihsel olarak üç kırılma yaşadı:
1- Muaviye ile hilafetten saltanata, kabileye geçildi.
2- Yönetim kutsallaştırıldı. Emevi halifeleri kendilerini peygamberin değil Allah’ın halifesi ilan ettiler.
3- Güvenlik ile istikrar adaletin, ilkenin önüne geçti.
- Aslolan halifelik değil emirliktir. Emir olan yürütmeyi üzerine alır.
- “Şûrâ”, karar sürecinde sosyolojileri olan grupların etkili olmasıdır.
- 19. yüzyılda ortaya çıkan toplum kavramı meşru bir kavram sayılmaz. Toplum farklı grupları kendi içinde toplayan, kendi kazanında eriten bir yapı arz ediyor.
- İdealpolitik bakımından siyasetin aktörü ümmet olmalı. Allah’ın iradesi bir sınfta, zümrede, imamda değil ümmette tecelli eder.
- Peygamberin kabilelerin olduğu, monarşinin olmadığı yerde ortaya çıkmasının sebebi onların sonradan monarşiye özenmemeleri içindir.
- Küresel homojen devlete giderken müslüman söz söylemelidir ki söz peygamberin gücünü, silahını oluşturmuştur.
- Takva bilinç değildir. Takva hukukun üstünlüğüdür.
- İnsan amorf bir kavramdır. İnsan aldığı sıfata göre değer kazanır. Müslümanlık iyi insan olmanın yoludur.
- Ahlaki kemal ancak toplumda oluşur. Toplumun dışında ahlaki hayat mümkün değildir.
- Varlık aleminde kötülük yoktur. Kötülük iyi olanın suiistimalidir.
- Postmodern dünyanın en temel gerçeği çatışmadır. İnsan ontolojik güvenlikten yoksun halde yaşıyor. Epistemoloji, bilim vesaire belirsizliğe gark olmuş durumda. Belirsizlik kaygıya ve çatışmaya sebep oluyor.
- İslam siyaset düşüncesi gelecek açısından dört değeri öne çıkarmalı: özgürlük, ahlaki hayatın yüceltilmesi, birarada yaşama iradesine dair model, hukuk ve hukun amacı adalet
- Allah El-Kadir ise hiçbir iktidar mülk olamaz.
- “Biat” somut şeyler üzerine yapılır ve sürelidir. Maruf üzere biat edilir.
- Zımmiliğin günümüzdeki karşılığı bedelli askerliktir.
- İslami siyaset üç hedefe yüklenmeli:
1-Yerli ve yöresel sorunlarını müslümanlar kendileri çözmeli.
2- Bölgesel entegrasyona doğru bir İttihad-ı İslam’ı gerçekleştirmeli.
3- Küresel homojen devlet iktidarına karşı hazırlığını yapmalı.
- Kur’an ve sahih sünneti esas alan her müslüman İslamcıdır. İslamcılık ölürse İslam da ölmüş demektir.
- İslam dünyası sisteme entegre olmayan boşluktur. Bu boşluğu kapatmak için yaratıcı kaos lazımdı ve batı gelip dizayn edecekti.
Haber: Büşra Aktaş
- Büyüme yüzünden tabiatla çatışma içine girdik.
- Modernliğin “güvenlik, özgürlük ve refah” söylemi tutmadı.
- Müslümanlar tarihsel olarak üç kırılma yaşadı:
1- Muaviye ile hilafetten saltanata, kabileye geçildi.
2- Yönetim kutsallaştırıldı. Emevi halifeleri kendilerini peygamberin değil Allah’ın halifesi ilan ettiler.
3- Güvenlik ile istikrar adaletin, ilkenin önüne geçti.
- Aslolan halifelik değil emirliktir. Emir olan yürütmeyi üzerine alır.
- “Şûrâ”, karar sürecinde sosyolojileri olan grupların etkili olmasıdır.
- 19. yüzyılda ortaya çıkan toplum kavramı meşru bir kavram sayılmaz. Toplum farklı grupları kendi içinde toplayan, kendi kazanında eriten bir yapı arz ediyor.
- İdealpolitik bakımından siyasetin aktörü ümmet olmalı. Allah’ın iradesi bir sınfta, zümrede, imamda değil ümmette tecelli eder.
- Peygamberin kabilelerin olduğu, monarşinin olmadığı yerde ortaya çıkmasının sebebi onların sonradan monarşiye özenmemeleri içindir.
- Küresel homojen devlete giderken müslüman söz söylemelidir ki söz peygamberin gücünü, silahını oluşturmuştur.
- Takva bilinç değildir. Takva hukukun üstünlüğüdür.
- İnsan amorf bir kavramdır. İnsan aldığı sıfata göre değer kazanır. Müslümanlık iyi insan olmanın yoludur.
- Ahlaki kemal ancak toplumda oluşur. Toplumun dışında ahlaki hayat mümkün değildir.
- Varlık aleminde kötülük yoktur. Kötülük iyi olanın suiistimalidir.
- Postmodern dünyanın en temel gerçeği çatışmadır. İnsan ontolojik güvenlikten yoksun halde yaşıyor. Epistemoloji, bilim vesaire belirsizliğe gark olmuş durumda. Belirsizlik kaygıya ve çatışmaya sebep oluyor.
- İslam siyaset düşüncesi gelecek açısından dört değeri öne çıkarmalı: özgürlük, ahlaki hayatın yüceltilmesi, birarada yaşama iradesine dair model, hukuk ve hukun amacı adalet
- Allah El-Kadir ise hiçbir iktidar mülk olamaz.
- “Biat” somut şeyler üzerine yapılır ve sürelidir. Maruf üzere biat edilir.
- Zımmiliğin günümüzdeki karşılığı bedelli askerliktir.
- İslami siyaset üç hedefe yüklenmeli:
1-Yerli ve yöresel sorunlarını müslümanlar kendileri çözmeli.
2- Bölgesel entegrasyona doğru bir İttihad-ı İslam’ı gerçekleştirmeli.
3- Küresel homojen devlet iktidarına karşı hazırlığını yapmalı.
- Kur’an ve sahih sünneti esas alan her müslüman İslamcıdır. İslamcılık ölürse İslam da ölmüş demektir.
- İslam dünyası sisteme entegre olmayan boşluktur. Bu boşluğu kapatmak için yaratıcı kaos lazımdı ve batı gelip dizayn edecekti.
Haber: Büşra Aktaş